torsdag 1 oktober 2015

Flyktingar med högskoleutbildning & Islamister

Utbildning hos flyktingar

Jag gillar invandring - eller jag har inget emot invandrare, flyktingar eller folk från andra länder - men problemet jag har är våra politiker som ljuger, vilket skapar misstro hos oss medborgare i kungariket Sverige. Till den som påstår att dessa flyktingar som kommer hit och är högutbildade har blivit lurad av idioter till politiker och till viss del media. Det finns statistik från Migrationsverket som tydligt pekar på motsatsen. Sen vill jag även tillägga att Syrien inte är ett land med stark utbildningsväsende, inte ens om du jämför med övriga mellanöstern.

I detta inlägg så diskuterar vi utbildning hos flyktingar, lönsamhet med invandring och risken för återfall hos Islamister som ångrar sig.

Lönsamhet med invandring

Det finns inget lönsamt med invandring, eller jo det är lönsamt för storföretagen och politikerna - för invandring skapar jobb för de stora företagen med fastigheter och de politiker som får problem att lösa. För oss skattebetalare så finns det ingen lönsamhetsmodell bakom att släppa in fler flyktingar/invandrare i Sverige. Att det skulle finnas en lönsamhetsmodell bakom att släppa in fler invandrare låter lika illa i mina öron som de som påstår att ett hållbart fiske är att fiska mera.

Att släppa in mer folk när vi har så få bostäder och en pressad bostadsmarknad är sjukt, sjukt oansvarigt. För ett tag sedan så var det en busslass med flyktingar som kom fram till en ort i Sverige, de vägrade gå ur bussen - anledningen till detta var att de hade blivit bussade till en plats som de inte gillade. Dessa invandrare/flyktingar har rätt till sin åsikt, men om jag hade vart tvungen att fly mitt land och åkt några hundratusen mil, jag hade lämnat allt jag hade där hemma och fått med mig mitt livsbesparingar på några hundratusen kronor så hade jag vart så jävla glad om jag fått gratis boende och tak över mitt huvud.

Tänk dig då om du inte har några pengar alls, hur glad hade du inte blivit då? Inte nog med det, men har du ens sett hur dessa människornas hus/boenden ser ut i Syrien? Det är små hyddor byggda på cement. Det är ingen "hög standard" i dessa hus, men ändå har man mage att klaga över boendet man blir tilldelat. Jag hade nog inte heller vart "jätte nöjd" med att bo långt in i skogen, men det hade ju vart ett sekundärt problem - klaga kan man göra till sin gud.

Skapar fattigdom eller girighet krig?

Bankerna har inte heller förstört grekland utan de som har förstört grekland är grekerna. Och de grekerna som har förstört mest i grekland är inte de som jobbar på Banken, utan det är ännu en gång de giriga politikerna som har varit där och roffat åt sig. Problemen till krig i världen har inte heller med fattigdom att göra utan även det har med politikerna att göra. Politik och religion är de enda anledningarna till att folk krigar.

När jag nu har anlänt som flykting i detta nya land så skulle jag inte vilja något mer än att engagera mig och snabbt komma in i samhället, om inte politikerna i detta land hade haft en plan för hur jag skulle komma ut på arbetsmarknaden så hade jag själv sett till att först lära mig deras språk (alternativ flyttat vidare till ett ställe där jag kunde göra min röst hörd. typ USA eller England) och sen hade jag kämpat och gått till varenda bilfirma, varenda städfirma, varenda företag.

Hur kan man hjälpa flyktingarna?

Självklart skall vi hjälpa så måste alla länder i världen göra sitt bästa för att ta hand om varandra, men man måste även hushålla. Enda lösning på flyktingproblemet är att hjälpa på plats. Genom att hjälpa på plats eller skicka pengar till organisationer som hjälper flyktingar på plats så kan vi få en hållbar ekonomisk situation när det gäller att hjälpa flyktingarna. Mer man kan göra för att hjälpa flyktingar på plats är att försöka påverka opinionen att slå till hårt mot de islamister (läs inte muslimer!) som är med i olika organisationer, exempelvis IS.

Varför folk tappar tilltron till svenska politiker

Att som Mona Sahlin, Centerpartisten Rasmus Persson och många andra tycker att det är passande och vill ge IS-krigare terapi, bostad och jobb är det mest idiotiska jag har hört. Den som tycker att det låter vettigt med en rehabiliteringsplan för islamistiska jihadister, ja fast först fängelse - gärna livstid för de som varit medlemmar i denna organisation - bostad, ja jag tycker att de kan få bostad i fängelset. Jobb? Skall de få jobb? När man kollar på statistik på återfall i kriminalitet, ja även där brottslingarna har ångrat sig, så är den sjukt hög. På 3 år så är det 40% återfall. Detta är statistik från BRÅ (Brottsförebyggande rådet) som är en svensk statlig förvaltningsmyndighet. Så om man kan ta denna statistik och applicera på IS-anhängare så kommer vi att ångra oss stort när det smäller nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar