fredag 2 oktober 2015

Tiggeri kopplingar kriminalitet

Organiserat tiggeri och kriminalitet

Är tiggeri organiserat?

Politiker, forskare och poliser är extremt oeniga om organiseringen bakom tiggeri-verksamheten i Sverige. Om man frågar poliser (som jobbar med tiggeri eller organiseradbrottslighet) så är svaret ja (men de är ju rasister), frågar man journalister så får man höra vad opinionen vill höra, frågar man politiker så är det utsatta människor som inte är medlemmar i organiserad brottslighet.

Men, Jag litar tio gånger mer på vad jag själv har upplevt och vad poliser berättar för mig än vad media eller politiker vill få mig att tro. Därför skall jag här berätta om mitt första möte ang. organiserad brottslighet som ligger bakom tiggeri. Enligt mina egna erfarenheter så kan vi tydligt se att om inte det är organiserat, så är det iallafall organiserad brottslighet som erbjuder beskydd för tiggarna.
Jag och mina vänner stod utanför 7/11 i stan. Utanför butiken så sitter det en berusad tiggare, han brukar sitta i närheten men inte på denna platsen. Han små ler och skrattar mot mig, varför har jag inte en blekaste aning om. Efter någon minut så kommer det en jätte stor man i skinnjacka och ställer sig bredvid mig, det kommer även en kortare snubbe i kostym som ställer sig och tittar på tiggaren. Först så tror jag att det är någon som är trött på tiggare, efter de har diskuterat på för mig ett främande språk så fortsätter tiggaren att hånle och skratta - fast nu mot snubben med kostym. Vad som händer här näst är ytterligare ett bevis på att tiggeriet är organiserat. Snubben i kostym tar upp en patron, inte en 9:mm utan en patron till en automatkarbin. Han håller denna framför ögonen på den berusade tiggaren. Tiggaren blir likblek, ställer sig upp och följer med snubben i kostym.

Scrolla ner för att fortsätta eller fortsätt läsa mer om tiggeriförbud i Sverige

Tiggeriförbud i Sverige - varför Tiggeri måste regleras

... Tiggaren och mannen i kostym går iväg och kvar står vi med den stora killen i skinnjacka brevid oss. Vi tror nu att han skall hota oss och inte berätta för polisen om vad som har hänt. Men riktigt så var det inte utan den stora mannen i skinnjacka, som såg ut som han skulle kunna spöa en bar fylld med MC-gäng, visade sig heta Anders och var lastbilschaufför. Han var lika chockad över det som hände framför ögonen på oss och det var därför som han också hade stannat till. Efter ett tag så kom det en ny tiggare till platsen och vi förstod då att det var denna kvinnan som varit och hämtat mannen i kostym för att bli bukt med sitt problem med en person som antingen ställt till med ett problem, eller inkräktat på kvinnans revier.

Tiggare & kriminella ligor

De som beskyddar tiggarna har tillgång till vapen 

Sverige har problem med tiggeri - inte rasist

"Ursäkta röran här i Sverige, vi har ett allvarligt problem med att folk behöver tiggga. Internationella ligor tjänar pengar på folks desperation. Vår regering vill inte göra det som krävs. Men det kommer vi! Och vi växer i rekord fart:)" - SD

Mer information kommer snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar